Trendy ve firemním vzdělávání 2021

trendy ve vzdelávání

V roce 2021 bude rozvoj lidí vypadat jinak než v předchozích letech. Tento rok vyžaduje změny nás samých i firem víc než kdy dřív. Dali jsme v Inspiratě hlavy dohromady a shrnuli, jak se vzdělávání na poli dovedností pro business (soft skills) změnilo. Shrnula jsem důležité body k zamyšlení, důležité pro HR managery a majitele firem.

Jak objednat efektivní webinář?

Není tajemstvím, že přes 90% poptávky se týká on-line podoby. Pokud objednáváte on-line webinář, myslete na to, že jeho efekt je výrazně nižší než efekt fyzického tréninku. Co ale pomáhá, je objednávat webináře, na které navazují tzv. follow upy neboli setkání, kde se k informacím z webináře pravidelně vrací a hledá se cesta, jak naučené dostat do pracovních návyků. Zároveň neobjednávejte webinář delší než 3 h (s pauzou) nebo 2h, to už pozornost člověka neutáhne.

Interaktivní webinář nebo nahrané video?

Video:

Mnoho firem začalo nabízet tzv “nahrané semináře”, kdy si lidé prostě pustí obsah. Jejich výhodou je, že je můžete poté poslat většinou všem zaměstnancům, takže vychází cenově dobře. Pro vzdělávací firmy je to skvělý produkt, takže nabídka je opravdu široká. V roli HR jsem je ale nikdy neobjednávala. Tato výhoda totiž lehce zmizí, když zjistíte, že se na ně téměř nikdo nepodíval. Proč? Možná proto, že nahraného know-how je na internetu spousta a často zdarma (například youtube kanály, ted talks a mnoho dalšího). Navíc tento materiál plní jen jednu ze tří složek, kterou potřebujeme, abychom se učili nové, tedy složku 1: “vím, mám znalost” a neplní už složky 2:“potřebuju si to vyzkoušet a diskutovat o tom” ani 3: “praktická aplikace” .

Interaktivní webinář:

Všechny 3 složky naopak umí naplnit interaktivní webinář. Pokud ho chcete mít opravdu efektivní, tak si ho nechte upravit vaší firmě na míru. My razíme filozofii interaktivních webinářů na míru firmě už od začátku a výsledky máme skvělé.

Jaká témata jsou letos HOT tips?

Zatímco předchozím letům dominovaly komunikační dovednosti (zvládnout konflikty, asertivita, prezentace,..) a leadership / manažerské dovednosti, situace okolo Covidu zamíchala kartami, a tak se top tématy staly:

  1. Duševní zdraví, odolnost, mindfulness: firmy chtějí pomoct svým lidem najít rovnováhu a klid v těchto náročných podmínkách.
  2. Sebeřízení, motivace: jak určit priority, organizovat home office a jak pracovat s energií.
  3. Vedení a spolupráce týmu v on-line: jak udělat meeting efektivně a komunikovat na dálku je stále slabým bodem mnoha týmů. Důležité je, že opravdu funkční je až když se pravidla nastaví celofiremně.

Tápete v tom, jak se s tím letos poprat? Můžu nabídnout názor dlouholetého HR a majitelky vzdělávací firmy v jedné osobě. Tak mi napište o nezávaznou 30min  konzultaci.

Chcete dát vědět, až napíšeme další inspirativní články? Napište nám vaši e-mailovou adresu a my vám každý měsíc pošleme ty nejlepší.

Sdílejte tento příspěvek

Share on facebook
Share on linkedin