Co je angažovanost a proč ji podporovat?

state-of-employee-engagement-2019-featured-1

Každá firma je živoucím organizmem, který potřebuje růst a být zdravý. Zaměstnanci jsou pak klíčovými aktéry tohohle procesu. Aby ale aktérmi mohli být, musí cítit angažovanost. Co to je a jak jí dosáhnout?

Angažovanost je určitý postoj. Je to postoj ke své práci a k firmě. Angažovaní zaměstnanci jsou proaktivní, rádi přicházejí s vlastními nápady, jak řešit výzvy, se kterými se firma potýká. Jsou schopni dlouhodobě vysokého pracovního výkonu, a jsou spokojenejší. Jejich spokojenost se pak odráží v pozitivním postoji k firmě jako takové, čímž se zlepšuje image firmy, protože angažovaní zaměstnanci neváhají o firmě mluvit v dobrém a šířit její dobré jméno. V neposlední řadě pak angažovanost zlepšuje komunikaci se zákazníky, což má pro firmu dlouhodobé pozitivní důsledky.

Dalším důležitým aspektem angažovanosti je její návratnost. Podle jedné manažmentové konzultační agentury, společnosti tvořené angažovanými zaměstnanci generují růst příjmů až 2,5 krát větší než firmy s málo angažovanými zaměstnanci. 

Jak podporovat angažovanost ve firmě? Tady je několik tipů. 

  • Zaměstnanci potřebují ty správné nástroje pro vykonávání své práce. Může to znít triviálně, ale je to tak. Mezi nástroje samozřejmě ani zdaleka napatří jenom nástroje, ale i schopnosti a zručnosti, které když zaměstnancům chybí, může to brzdit jejich skrytý potenciál. 
  • Projevy individuálního zájmu. Jednoduchý, no nesmírně efektivní nástroj. Prostě se vašich lidí ptejte. Mají všechno co potřebují? Nejsou něčím omezováni? Jak se jim spolupracuje s ostaními? Jaká je nálada v týmu? A tak dále. Zájem zaměstnancům ukáže, že firmě na nich záleží, i jim pak bude záležet na firmě.
  • Odměny. Další lehká a efektivní cesta k angažovanosti. Odměny za extra výkon jsou zpúsobem, kterým firma může zaměstnancům říct, že na jejich práci záleží, a že je dúležitá pro širší strategii firmy.

O angažovanosti by se dalo psát dlouho. V jádru však jde o to, že je nepostrádatelnou součástí rostoucí a dynamické firmy, na jejimž úspěchu se zoučastňují všichni. Je to strategie, která vyžaduje leadership. Jste ochotni tím lídrem pro svou firmu být?

Sdílejte tento příspěvek

Share on facebook
Share on linkedin