Jak udržet angažovanost při práci z domu.

wfh-banner-image-1200x500_tcm18-84279_w1200_n

Pandemie se sebou přinesla mnoho změn. Jednou z nich je tendence přesouvat práci domů. Mnoho firem začalo tuto alternativu svým zaměstnancům nabízet, a podle všeho také mnoho lidí ji také rádo využívá. Analytici navyše tvrdí, že tenhle trend nejenže zůstane, ale bude silnět. Jak už to ale bývá, tahle změna v sobě skrývá i potenciální rizika. Jedním z nich je, že se může oslabit angažovanost, s kterou lidé k práci přistupují. V tomhle blogu si povíme, jak se tomu bránit, a jaká v tom může být role lídra.

  • Plně využívejte možností technologií. Informace lze sdílet i přes email. Platí však, že kontakt přes videohovor je o něco osobnejší.  Plánování pravidelných a častých videoschůzek může pomoci pracujícím na dálku k tomu, aby si cítili slyšeni a víc motivováni sdílet své nápady, prostě aby se cítili pořád jako součást týmu.
  • Teambuildingy. Důležitost teambuildingů v dnešní době ještě narůstá. Práce z domu znamená minimalizaci sociálního kontaktu s kolegy. Tenhle aspekt bychom však neměli podceňovat. I pro pracující z domu je socializace s kolegy důležitá, a tak by měly teambuildingy být co nejčastejší. 
  • Dohodou o práci z domu to nekončí. Lídr, který o své lidi projevuje zájem, zvyšuje šanci že budou angažovaní. Dvojnásobně to platí při práci z domu. Komunikujte se svými lidmi o tom, jaké to pro nich je pracovat z domu, jestli něco k tomu nepotřebují, žádejte od nich feedback. Ukažte, že vám záleží a bude záležet i jim. 
  • Snaha se cení. Každý chce, aby jeho práce byla pro ostatní důležitá. Práce z domu může tento pocit oslabit. Neváhejte při celofiremní či týmové komunikaci pochválit konkrétní kroky nebo nápady konkrétních lidí. Pokud jde o interně komunikační chat, můžete i “tagnout” jejich jméno. 
  • Používejte multimedia. Audiovizuálně zajímavé sdělování informací má větší šanci vzbudit pozornost zaměstnanců než pouhá textová komunikace. Můžete třeba namísto zprávy nahrát hlasovku, nebo shrnou důležité informace v grafu.

Způsobů je spousta a není důvod se bát být kreativní. Angažovanost je aspekt práce, na kterém záleží bez ohledu na místo vykonávání práce a při práci z domu její důležitost ještě narůstá. Energie, kterou do její budování investujete, se vám několikrát vrátí. 

Sdílejte tento příspěvek

Share on facebook
Share on linkedin