Jak získat zpětnou vazbu pomocí dotazníků?

nahledova grafika k clanku - Jak ziskat zpetnou vazbu pomoci dotazniku - inspirata

Získávat zpětnou vazbu od zákazníků, naslouchat jim a vyhovovat jejich přáním, udržovat s nimi dobré vztahy; to se bezesporu řadí mezi jedny z nejdůležitějších činností během podnikání. Proč? Protože spokojený zákazník rovná se důvěryhodná značka. 

Zákazník se k vám bude s radostí vracet a bude vaši firmu doporučovat. A pokud se budete zajímat o to, co váš zákazník chce a naslouchat mu, máte velkou šanci růst a být vidět. Otázkou je: jak získat zpětnou vazbu od zákazníků? Nabízí se jednoduchá odpověď: pomocí dotazníků. Jak tedy získat zpětnou vazbu od zákazníků pomocí dotazníků? Díky kvalitnímu CRM systému.

Co je to CRM systém? CRM systém je jedním z pomocníků, který pomáhá udržovat vztahy se zákazníky. Díky CRM najdete všechno na jednom místě: veškeré důležité informace, kontaktní údaje, e-maily, získáte přehled o úkolech, činnostech, zápisech z jednání a mnoho dalšího. Ale co především, CRM systém pomáhá získávat zpětnou vazbu.

Zpětná vazba díky online formuláři

Obvykle se feedback (zpětná vazba) získává pomocí online formuláře. Je to jednoduché a praktické. V dnešní moderní a rychlé době je zapotřebí jednat efektivně. 

Představte si, že by po vás někdo chtěl vyplňovat ručně zpětnou vazbu pomocí papírového formuláře? Nebo vám několikrát týdně zvonil telefon s otázkou z druhého konce: „Dobrý den, máte chvilku na pár otázek pro náš průzkum trhu?“ A co teprve být sami na druhé straně telefonu a poté dál zpracovávat nasbíraná data. 

Proč si to nezjednodušit a nezpříjemnit jak sobě, tak zákazníkům? Protože těmto zastaralým metodám dávno odzvonilo, není jednoduší než získat potřebná data z online formulářů. Zákazník má v danou chvíli prostor dotazník vyplnit, případně se nad ním v klidu zamyslet. Má možnost volby a svobodně vyjádřit svůj názor. 

Jak se správně ptát a na co nezapomenout?

Získat konstruktivní kritiku od zákazníků není vždy jednoduché. Vaším úkolem je vytvořit dotazník, který zákazníka motivuje, povzbudí jeho myšlenkové pochody a bude mít chuť s vámi sdílet své zkušenosti nebo pocity. Než začnete dotazník tvořit, vždy se zamyslete nad tím, proč dotazník tvoříte a zda víte, kdo jsou vaši zákazníci. Položte si těchto pár otázek, získejte náhled z jiné perspektivy.

  • Co chcete zlepšit? 
  • Co chcete získat? 
  • Co můžete klientovi nabídnout/Co může u vás hledat a jinde mu chybí?
  • V čem dokážete klientovi pomoct?
  • Proč by měli chtít vás, a ne vaši konkurenci?
  • V čem jste lepší než konkurence? V čem tkví tajemství vašeho úspěchu?

Ve chvíli, kdy si tyto otázky zodpovíte, zeptejte se vašich zákazníků: jak jsou s různými aspekty vašeho produktu/služby spokojeni. Ptejte se věcně, napřímo a jednoduše. Kombinujte otevřené i uzavřené otázky, dejte možnost hodnocení. Zbytečně dotazník nenafukujte, nepřidávejte více otázek, než je nutné. 

Jak vytvořit online formulář?

Online formuláře lze jednoduše nastavit pomocí systému Anabix CRM. V nastavení si připravíte formulář dle vlastních preferencí, od otázek až po design formuláře. Jednoduše vložíte na svůj web či pošlete e-mailem zákazníkům a čekáte na odpovědi. Veškeré zodpovězené dotazníky se vám budou vkládat do CRM systému, které můžete dál dle potřeby vyhodnocovat. Na výstupy z dotazníků je dobré navazovat automatickými úkoly pro sebe či váš tým. Například, pokud klient vyplní, že není spokojen s funkcí vašeho produktu/služby, může se vám rovnou vytvořit úkol pro tým zákaznické podpory.

Vyzkoušejte si nejen online formuláře na 30 dní zdarma. Po celou dobu máte k dispozici všechny funkce Anabix CRM zdarma a bez omezení. Pro konkrétní ukázku, jak pomůže Anabix CRM právě vám, si domluvte nezávaznou online schůzku. Napište na e-mail: anabix@anabix.cz

Sdílejte tento příspěvek

Share on facebook
Share on linkedin