Jak vytěžit z teambuildingu největší efekt

team-g7fd3b5dec_1920

Teambuilding je známý jako efektivní nástroj pro zlepšení vztahů na pracovišti. Dokáže ale mnohem víc. Umí vám posvítit na příčinu toho, co vám v kolektivu drhne, a nastavit mechanismy, jak to vyhladit. V následujícím článku se dozvíte, jak při organizaci postupovat, na co si dát pozor, kdy to zvládnete sami, a kdy je dobré přizvat agenturu.

Začněte od konce.

I když to zní divně, je to zásadní. Zamyslete se nad tím, co má akce přinést. Firmě i lidem. Co se má změnit? Chcete lidi odměnit? Motivovat? Stmelit? Podpořit spolupráci? Nebo najít řešení nějakého problému, který se v týmu objevil? Představte si atmosféru, která má panovat na akci i potom mezi lidmi po návratu. Až potom se vraťte na start, začněte plánovat, a v každém kroku se přesvědčte o tom, že jste v souladu s cíli. 

Jaký je rozpočet?

Možná máte pár stovek na hlavu, možná máte velkorysý budget. Pohybujeme se tedy na škále od “půjdeme večer do hospody na pivo” až po “necháme si celou akci zpracovat na klíč, pojedeme do 4*wellness hotelu a program si necháme ušít na míru”. Každá varianta dává smysl. I u piva vznikají mezi lidmi neformální vztahy, dozvídáte se o sobě nové informace a tvoříte společné zážitky. Samozřejmě pokud vám to budget dovolí a necháte si zpracovat program profesionály, vytěžíte z teambuildingu daleko větší efekt. O tom, co vám to může přinést, se dozvíte v tomto videu.

Místo a termín co nejdříve.

Jakmile budete vědět budget, stanovte termín a najděte místo. Čím dřív, tím líp. Termínově proto, že – zvlášť pokud jedete přes noc, nebo dokonce akce zasahuje do víkendu – máte větší šanci, že se teambuilding vleze lidem do diáře. Místně proto, že květen–červen a září –říjen jsou z pohledu firemních akcí exponované měsíce a hotely mívají velmi brzy velmi plno. Pokud si akci necháte připravit na klíč od agentury, odpadá vám práce s hledáním místa, komunikace s hotelem ohledně jídla, nápojů, konferenčních prostor, místa na program. Jen vybíráte z nabídnutých variant a schvalujete konečnou podobu. 

Program – sami nebo na míru?

V tomto kroku pracujte velmi důsledně s cíli, které jste si v úvodu vytyčili. Pokud máte pár nových kolegů, cílem akce je, abyste se všichni navzájem seznámili, a zároveň je budget na spodní hranici, určitě zvládnete program vytvořit sami. Vygooglete seznamovací aktivity, běžte si zasportovat, naplánujte degustaci vín nebo prohlídku zajímavého místa. Pokud už jste si nastavili sofistikovanější cíl typu zlepšení spolupráce, komunikace, přijetí změny a podobně, je lepší program tvořit spolu s agenturou. Potom se můžete spolehnout na to, že vám akce přinese kýžený efekt. O tom, jak pracuje agentura, a co je její přidanou hodnotou, se dozvíte v tomto videu. 

Tipy na závěr:

  • Zvažte fyzické možnosti vašich kolegů. Vy možná běháte maraton, ale ne všichni jsou nadšení sportovci. 
  • Naplánujte program tak, aby byl různorodý – troška sportu, kreativního tvoření, logická úloha… 
  • Dejte lidem prostor – když budete mít harmonogram nacpaný k prasknutí, lidi to nebude bavit. Chtějí mít i chvilku klidu u piva. Jen tak. 
  • Udělejte to hezký. Ať se vaši kolegové cítí opečovaně. Dejte si záležet na místě a jídle (!).
  • Po akci si řekněte o zpětnou vazbu, ať víte, co příště udělat jinak. 
  • Nečekejte, až bude venku teplo, začněte plánovat už teď. 

Kristýna Šálková – senior lektor teambuildingových akcí

Sdílejte tento příspěvek

Share on facebook
Share on linkedin